Lazer Z1 racehelm
De nieuwe norm voor hoge prestaties. Denk aan je huidige helm; beeld je nu in dat hij lichter is, met een comfortabeler Fit System, betere ventilatie, een extra (optionele) aeroshell en verbeterde bescherming tegen inslag vanaf de zijkant.
Dat is wat de Lazer Z1 racehelm te bieden heeft.
Voortbouwend op de lange traditie in innovaties, besloot Lazer om alle onderdelen van een high-performance helm te combineren en elke functie maximaal door te ontwikkelen.
Het is de lichtste helm die Lazer ooit gemaakt heeft, zonder dat stijl, veiligheid en comfort in het gedrang komen.
Met de looks van een eigentijdse, high-performance road-helm met bovenop een geïntegreerde vleugel.
Winnaar van de 2015 TOUR magazine Helmets of the TdF test, Winnaar van de 2015 Cycling Plus magazine, Best Package award
kenmerken Lazer Z1 racehelm:
- Fit System: Advanced Rollsys Retention System
- Constructie: In-mold (7 stukken)
- Ventilatie: 31 ventilatieopeningen
- Feather light helm, Gewicht: 190g (S),
- Certificering: CE CPSC AS
- Voorzien van een geïntegreerde vleugel bovenop de helm
- Advanced Rollsys verstelsysteem met een verstelbare hoofdkorf voor de hoogte
- Rigidity Brace System zorgt voor een zeer sterke constructie binnen de helm
Adjustable Head Basket
De vertelbare hoofdkorf biedt je de mogelijkheid om de achterkant van het ARS(aan de achterzijde van het hoofd) in hoogte te verstellen. Hierdoor is de helm naar ieders wens in te stellen.
Advanced Rollsys system
Met ARS is de helm naar ieders wens in te stellen. Op deze manier zorg je ervoor dat de helm comfortabel zit en niet gaat irriteren omdat hij bijvoorbeeld te strak zit. Het systeem is met een hand (zelfs onder het rijden) te verstellen. Ook is het mogelijk de helm te dragen als je en paardenstaart in hebt.
Feather light
Feather light helmen zijn de lichtste helmen die Lazer heeft. Deze helmen zijn zo licht en comfortabel dat je niet eens voelt dat je een helm op je hoofd hebt!
RBS
Het Rigidity Brace System is een speciale constructie die een superieure weerstand biedt bij een crash. Bij een crash zorgt dit systeem ervoor dat de gebarsten EPS delen bij elkaar blijven. Ondanks dit systeem moet je helm wel geheel gecontroleerd worden na een crash.